Udiskriminovavší se

Ten titulek jsem si půjčil od Majakovského "Prozasedavšijesja" a protože nás dnes víc než porady sužuje diskriminace, tak jsem si jej upravil.

Fenomén diskriminace se u nás objevil s příchodem nové doby. Když jsem pracoval na motelu, měli jsme do 90. roku cizineckou  přirážku, která se hned musela zrušit jako diskriminační. Nechci rozebírat tehdejší a dnešní ekonomické důvody, ale byl jsem překvapen, když jsem přijel na "západ", že tam existuje taková přirážka i dnes.

Ostatně finance jsou za všemi těmito proměnami již od doby, kdy Edward Bernays vymyslel "píár", protože propagandě už se moc nevěřilo, ale postavit to na penězích je něco jiného. Pro tabákovou firmu vymyslel, jak naučit ženy kouřit tím, že je přesvědčil, že cigareta je pochodeň svobody a ostrakizace kouření je diskriminace. Dnes už jej nikdo za to nesoudí, protože dal vzniknout tisícům agentur, které provedou za příslušný obolus průzkum čehokoliv, aby vyšel výhodně pro plátce a k tomu výsledek opepří takovou skladbou respondentů, že když nekonvenuje s vaším názorem, tak jste přinejmenším debil.

Také se vymyslel pojem holokaust, protože jeden národ si za války vytrpěl víc, co na tom, že jeho občané za hospodářské krize živili zášť svojí rozmařilostí, když se ale zavčasu uklidili za oceán, obskákali to ti nejbědnější soukmenovci. Ti zplynovaní odškodnění nebyli, ale dobrý byznys v tom našli po válce právě ti přeživší, jak ve své knize Průmysl holokaustu píše židovský autor Norman Finkelstein. Že to je dobrý džob okoukali i Cikáni a pokoušejí se také z toho něco vyrazit. A dá se říct, že celkem úspěšně, protože s puncem utiskovaných odcestovali do Kanady, až tato jako odpověď zrušila pro ČR víza kolektivně. Etiku takového konání rovněž nebudu rozebírat, hlavně, že je o čem psát a spousta VIP osobností se na tom může zviditelnit. Tak jako na posledním případě burkin. Ještě se nezačlenili a už vytahují kartu diskriminace. Nějak mi ale na tom nesedí, že neexistují "mankiny" (inspirace Laďou Větvičkou "fejskíny"), když je to tak důležité v jejich vyznání, že podobný koupací úbor nepoužívají muži (tady se diskriminace nekoná). K vodě se většinou chodí, aby se člověk trochu opálil a ne máchat prádlo. S takovou se mohou doma naložit do vany s ostatníma hadrama, ale tam by to nemělo příslušný bojovný efekt. Plavat stejně nemohou, protože kdyby se topily, tak je záchranář nesmí vytáhnout, aby nebyly poskvrněné, ostatně jsou stejně spotřebním materiálem jako děti.

A tak když to shrnu, že jsou u nás diskriminováni geyové a lesby, vozíčkáři i nevidomí, zaměstnanci, Moravané Pražáky, mohl bych ve výčtu pokračovat donekonečna (každý si doplní svoje), zjišťuji, že jsme diskriminováni všichni. Tedy až na mne. A nezlobte se, já to sám neutáhnu.

Autor: Aleš Kubíček | čtvrtek 25.8.2016 16:55 | karma článku: 17,64 | přečteno: 461x
  • Další články autora

Aleš Kubíček

Angelo - Niemals

21.6.2018 v 17:05 | Karma: 27,87

Aleš Kubíček

?????? ??´?????

24.11.2017 v 10:55 | Karma: 16,78

Aleš Kubíček

Páni pitomci

20.10.2017 v 0:00 | Karma: 13,85

Aleš Kubíček

Bratříčku zavírej vrátka

25.3.2017 v 20:00 | Karma: 33,33

Aleš Kubíček

Do mrtvol se nekope

10.3.2017 v 11:00 | Karma: 19,68

Aleš Kubíček

Tak mne napadlo

22.7.2016 v 11:50 | Karma: 11,57

Aleš Kubíček

Máme vás na háku – plaťte

3.7.2008 v 10:05 | Karma: 24,29

Aleš Kubíček

Železná posedlost Českem

1.7.2008 v 13:45 | Karma: 18,05

Aleš Kubíček

Já měl nehodu

18.6.2008 v 11:18 | Karma: 21,22
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1332x
Jsem bývalý kantor, trochu tolerantní pedant.

Seznam rubrik