Aleš Kubíček

Máme vás na háku – plaťte

3. 07. 2008 10:05:22
  Útoky na naše peněženky jdou ze všech stran a jediná obrana je nakupovat levněji. Fakt je, že peníze se nejvíce rozházejí placením.  

Když nás někde v restauraci okradou, příště už tam nejdeme. Pokud někdo prodává dráž, než jeho soused, nakoupíme u souseda. Co si ale počít, když k nám vede jediný drát, trubka nebo něco podobného. V případě molocha pevné linky už je to dořešeno a Ouvej už na to doplácí úbytkem klientů a ten zbytek to sanuje. Jak dlouho ale bude trvat, než nám tato možnost vznikne i v případě jiného drátu?

Nechci se vůbec zabývat rozborem hospodaření Čezu a jeho odnoží, to už udělali jiní, ale bít se v prsa, jak jsou dobří a ziskují, vypadá jako pomsta národu za to, že jim to umožnil jako polostátní firmě takovým způsobem vydělávat. Když zdraží rohlíkáři, ÚHS a Pecina mobilizují, zda nejde o kartelové dohody, ale v případě elektřiny se nemá kdo s kým dohodnout, tak mlčí a stačí mu argument, že světové ceny na burze ... Nevím sice, jaká je burza světových platů, ale jak to dělají třeba Slovinci, když tam stojí el. energie zhruba polovinu při dvojnásobných platech.

Když se daří, tak se daří, hlavně když je kde brát. Proč si tedy nepřivydělat, když tu ta možnost je. Tak proč ne třeba strháváním plomb a následnými sankcemi.

Ale jedinečný a originální způsob, jak kapitalizovat prostředky snad může vymyslet pouze tato instituce a pouze v tomto státě. Stalo se mi, že byl proveden odpočet 3 dny před poukazem platby v SIPU. (S kalendářem si tento podnik starosti nedělá a rok je tak dlouhý, jak si určí sami.) Při platbě 800 Kč měsíčně jsem předpokládal, že mám přeplatek 780 korun, ale to jsem se mýlil. Oni měli v době odečtu 11 poukázaných plateb a tudíž jsem dostal složenku na 20 Kč. V jejích palácích nemají inkasní oddělení, takže jsem musel podobný obolus uhradit i na poště (proč jim taky něco nepřihrát?) To když mi totéž vyvedly plynárny, alespoň frajersky převedly 50 korun do příštího období.

A co takhle Pošta? Před časem mi přišla obsílka k vyzvednutí. V náhradní obálce ještě zvalchovaný (my tomu říkáme jako, když protáhne krávě držkou) trojrozměrný a dotrhaný list mého operátora, který má obálky rozhodně hezčí. Místo omluvy, co mi s dopisem pošta vyvedla jsem musel zaplatit poštovné a pokutu k tomu. Tak se má vydělávat!

Jak tohle může dopadnout?

Autor: Aleš Kubíček | karma: 24.29 | přečteno: 1669 ×
Poslední články autora